اشتباهات رایج در تغذیه صحیح

What everyone gets wrong about eating healthy تاریخ ارسال : ۵ اسفند ۱۳۹۵
مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید

برداشتن اولین گام‌ها برای یک زندگی سالم به معنای کمی تحقیق برای شروع است. در اینجا راه‌هایی برای کمک به شما آورده شده است.


اشتباهات رایج در تغذیه صحیح

چربی بد است

هدف شما از کاهش وزن یا تغذیه‌ی سالم از دست دادن چربی بدن است، این‌طور نیست؟ در بیشتر موارد هدف اصلی افراد این است اما باید بدانید خوردن غذاهای چرب همیشه برای شما بد نیست. خوردن چربی شما را چاق نمی‌کند. ما برای سلامت مغز و محافظت از اعضای بدن در رژیم غذایی خود به چربی نیاز داریم. ویتامین‌های قابل حل در چربی زیاد است و این ماده برای ساخت هر سلول بدن لازم است. چربی نباید کلاً از غذای شما حذف شود بلکه باید به طور متعادل مصرف گردد. بعلاوه همه‌ی چربی‌ها یکسان نیستند.

کربوهیدرات‌ها شیطان هستند

افراد زیادی بر این باورند حذف کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی راه خوبی برای کاهش وزن است اما مشکل این است کربوهیدرات‌ها برای اغلب افراد تعریف‌نشده‌اند و این کمی آن‌ها را گیج خواهد کرد. اگر منظور از کربوهیدرات‌ها غلات، میوه‌ها و سبزیجات باشد هیچ شواهدی بر بد بودن آن‌ها وجود ندارد. با این وجود اگر منظور شما غذاهای فراوری‌شده یا نان‌ها، پاستا و کلوچه‌ها باشد قضیه فرق  دارد.

خوراکی‌های ارگانیک بهتر هستند

محصولاتی که برچسب صد در صد ارگانیک دارند باید حاوی مواد کاملاً ارگانیک باشند، حتی آب و  نمک آن‌ها. هیچ ماده یا افزودنی دیگری در این محصولات مجاز نخواهد بود. محصولات با برچسب ارگانیک باید حداقل از 95 درصد مواد ارگانیک تشکیل شده باشند.

همه‌ی این‌ها خوب است اما اگر می‌خواهید بر اساس محصولات ارگانیک در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید باید واقع‌بین باشید. برای مثال اگر روزانه می‌خواهید 5 پیمانه میوه و سبزیجات مصرف داشته باشید جایگزین کردن یک سیب عادی با یک سیب ارگانیک و نخوردن میوه و سبزیجات دیگر برای شما سودی نخواهد داشت. همه‌ی ما باید به‌اندازه ی کافی میوه و سبزیجات مصرف داشته باشیم.  

قند و کالری صفر خوب است

تنها به این علت که غذایی در لیست بدون کالری یا بدون قند قرار دارد به این معنا نیست که برای بدن شما خوب است. بیشتر محصولات رژیمی و محصولات بدون قند حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند که شما را به چالش کشیده و اشتیاقتان به قند را زیاد می‌کند.

خوردن مرتب قند در رژیم غذایی باعث بالا رفتن انسولین در بدن خواهد شد و در درازمدت با سیگنال صحیح هورمون‌ها به مغز تداخل خواهد داشت، از جمله هورمون‌های گرسنگی. در حقیقت کسانی که از شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند دچار افزایش وزن و چربی شکم خواهند شد. بعلاوه این شیرین‌کننده‌ها موادی شیمیایی هستند که باعث ایجاد اعتیاد غذایی در فرد می‌شوند.

سالادها سالم‌ترین انتخاب‌اند

افراد زیادی فکر می‌کنند سالاد همیشه بهترین انتخاب است. اما می‌دانید سس‌ها همیشه می‌توانند کالری بسیار زیادی به غذای شما اضافه کنند؟ یک ساندویچ ساده با کاهو، گوجه‌فرنگی و خردل انتخاب‌های سالمی هستند. اگر  سالاد می‌خورید مراقب حجم وعده‌ی غذایی خود باشید، چه مقدار پروتئین دارد و  چقدر سبزیجات دارید.

 


مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید
نظرات کاربران (۰ نظر )
نظر خود را در رابطه این مطلب بیان کنید
اسم شما : ایمیل شما :

برای تغییر کد امنیتی روی آن کلیک کنید

نظر شما درباره این مطلب :