رژیم های مدروز که برای سلامت خطرناکند

Fad Diets That Can Be Dangerous for Your Health تاریخ ارسال : ۲۴ آذر ۱۳۹۵
مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید

این رژیم‌های غذایی قوانین سخت‌گیرانه ای دارند که در درازمدت نتیجه نداشته و گاه باعث کمبود مواد غذایی می‌شود.


رژیم های مدروز که برای سلامت خطرناکند

رژیم غذایی پنج گاز

رژیم غذایی لاغری

این برنامه‌ی سریع برای کاهش وزن نیازمند این است که شما از خوردن صبحانه اجتناب ورزیده و سپس برای ناهار و شام پنج گاز از هر چیزی که دوست دارید بخورید. از آنجایی که نوشیدنی‌های انتخابی شما باید بدون کالری باشند در مصرف نوشیدنی محدودیتی ندارید. در این رژیم غذایی ممکن است روزانه حدود 800 کالری دریافت کنید که این مقدار کمتر از نیمی از نیاز کلی روزانه‌ی شماست. در نتیجه ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد غذایی مورد نیاز بدن تأمین نخواهد شد.

 

رژیم غذاهای خام

رژیم غذایی لاغری

در رژیم غذای خام شما میوه، سبزی و غلات را خام مصرف می‌کنید. ایده‌ی این رژیم این است که گرم کردن و پختن غذاها باعث می‌شود برخی مواد غذایی و آنزیم های طبیعی آن‌ها از بین برود. از آنجایی که خوراکی‌های خام اغلب کالری، چربی و سدیم کمی دارند شانس خوبی برای کاهش وزن و دریافت بسیاری از مواد غذایی مهم هستند. اما اثرات منفی زیادی نیز با رژیم غذایی خام همراه است. در ابتدا اینکه بسیاری از مواد غذایی مانند پروتئین، آهن، کلسیم و مواد معدنی در این برنامه به اندازه‌ی کافی برای بدن فراهم نخواهند شد.   

بعلاوه در برخی موارد بهتر است سبزیجات پخته شوند تا باکتری‌های آن از بین رفته و خاصیت غذایی‌اش زیاد شود. این رژیم غذایی می‌تواند برای دستگاه گوارش نیز مشکل‌ساز باشد.

 

رژیم غذایی نوزاد

رژیم غذایی لاغری

در این رژیم غذایی شما برای صبحانه و ناهار حدود 14 شیشه از غذاهای مخصوص نوزادان مصرف می‌کنید که هر یک 25 تا  75 کالری دارند. سپس برای شام غذایی ساده و معقول خواهید خورد. مشکلات زیادی همراه با این رژیم غذایی وجود دارد. زنان باید روزانه 25 گرم فیبر دریافت کنند که با این رژیم تأمین این مقدار بسیار سخت خواهد شد. اگر فیبر به اندازه‌ی کافی به بدن نرسد شاید شما با مشکلات گوارشی روبرو شوید.

کمبود فیبر، چربی و پروتئین باعث می‌شود غذا سریع هضم شده و شخص یک یا دو ساعت بعد گرسنه شده و بخواهد چیزی بخورد. همچنین غذای کودک اغلب مزه‌ی زیادی ندارد و نیاز به جویدن نیز نخواهد داشت، در نتیجه فرد پس از خوردن احساس رضایت نداشته و میل به خوردن چیز دیگری دارد.

 

رژیم غذایی گروه خونی

رژیم غذایی لاغری

رژیم غذایی گروه خونی بر اساس این ایده است که غذای مصرفی شما بر اساس گروه خونتان در بدن واکنش نشان خواهد داد. اگر گروه خون شما A است باید از رژیم گیاه‌خواری پیروی کنید. گروه O باید به دنبال مصرف گوشت بوده و از غلات خودداری کنند. برای گروه  Bمی‌توانند غذاهای مختلف را بخورند. گروه خونی AB به شما اجازه می‌دهد غذاهایی را بخورید که در دو گروه A و B مجازند. برای مثال کسانی که گروه خونی آن‌ها O است باید از خوردن غلات و لبنیات خودداری کنند، موادی که برای سلامت قلب و قدرت استخوان‌ها ضروری‌اند.

در نهایت می‌توان گفت سخت است ادعا کرد این رژیم برای کاهش وزن در درازمدت و کوتاه مدت مفید است یا نه. زیرا در تحقیقات صورت گرفته کاهش وزن و سلامت در افرادی که این رژیم را دنبال می‌کنند در کنار هم بررسی نشده است.

 

رژیم پیشرفته

رژیم غذایی لاغری

این رژیم یک رژیم غذایی مایعات است که بدن را سم زدایی کرده و کاهش وزن را بهبود می‌بخشد. در این رژیم باید یک برنامه را برای سه تا ده روز دنبال کنید. سه مرحله در این رژیم  وجود دارد: مرحله‌ی خوردن، مرحله‌ی رژیم لیمو و مرحله‌ی خارج کردن. مرحله‌ی لیمو بخش اصلی این رژیم است. در این مرحله تنها غذای شما یک لیموناد مخصوص است که بین 6 تا 12 بار در روز خواهید خورد.

نوشیدنی لیموناد شامل آب لیمو، فلفل قرمز و شیره‌ی درخت افرا خواهد بود، نتیجه یک نوشیدنی ادرارآور است که باعث می‌شود وزن آب در بدن کاهش یابد. با این وجود زمانی که شما دوباره شروع به خوردن غذاهای جامد کنید این وزن از دست رفته به سرعت بازخواهد گشت. با این رژیم غذایی شما کالری لازم برای بدن را  دریافت نخواهید کرد – این نوشیدنی روزانه تنها 600 تا 1200 کالری به شما می‌رساند که کمتر از مقدار پیشنهادی روزانه است. به خاطر کمبود مواد غذایی و کالری در این رژیم غذایی، افراد ممکن است حالاتی مانند خستگی، حالت  تهوع، سرگیجه و کم آبی را تجربه کنند.

 


مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید
نظرات کاربران (۰ نظر )
نظر خود را در رابطه این مطلب بیان کنید
اسم شما : ایمیل شما :

برای تغییر کد امنیتی روی آن کلیک کنید

نظر شما درباره این مطلب :