چگونه غذاهای غنی از پتاسیم را انتخاب کنیم

تاریخ ارسال : ۷ مهر ۱۳۹۳
مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید

پتاسیم ماده ای ضروری برای بدن شماست که باید از طریق غذاهای مختلف برای شما تامین گردد. در این مقاله با غذاهایی غنی از پتاسیم آشنا خواهید شد. 


چگونه غذاهای غنی از پتاسیم را انتخاب کنیم

قبل از اینکه بخواهیم در مورد چگونگی واردکردن بیشتر مواد غذایی غنی از پتاسیم در رژیم غذایی خود صحبت کنیم، اجازه دهید سریعاً به دلیل آن اشاره‌کنیم. اول از همه اینکه قلب شما بدون پتاسیم نمی‌زند- و این یه جورایی مسئله‌ی مهمی است. دوماً عضله‌های شما بدون پتاسیم حرکت نمی‌کنند. سوماً کمبود پتاسیم فرآیندهای سلولی‌تان را مختل می‌کند و شما را به‌طور قابل‌توجهی ضعیف می‌سازد. بیایید واقعیت را قبول کنیم: پتاسیم بخشی از رژیم غذایی سالم برای تمام بدن است.

 

آیا قانع شدید که پتاسیم بخشی ضروری از روز شما است؟ خوب . پس حالا باید چطوری پتاسیم بیشتری بخورید؟ گزینه‌های بسیاری دارید:

. ساده است، آجیل بیشتری بخورید. آجیل‌ها و دانه‌ها هر دو پتاسیم زیادی دارند و بنابراین دارای چربی‌های سالم برای قلب هستند.

اگر به مغزها علاقه ندارید، همیشه با تبدیل کردن صبحانه خود به یک تجربه‌ی پتاسیمی عالی، مصرف این ماده را بیشتر کنید. با یک کاسه غلات غنی از پتاسیم، مانند دانه‌های سبوس، سبوس گندم، یا جوانه گندم شروع کنید. علاوه بر آن، یک میوه غنی از پتاسیم مانند زردآلو، انجیر و موز یا زغال‌اخته بخورید.

 

منبع پتاسیم

 

اگر توصیه‌ی خوردن "سبوس" و "گندم" شما را شوکه کرده، یک کاسه‌ی کوچک میوزلی(برشتوک آجیلی) را امتحان کنید.- همان مقدار پتاسیم دریافت خواهید کرد.

ازآنجاکه همه میوه‌های خشک‌شده دارای پتاسیم زیادی می‌باشند، کمی سیب ، کرنبری، هلوی خشک‌شده یا ترکیبی از آن‌ها را بین صبحانه و ناهار بخورید.

سیب خشک و خردشده را به سالاد تن ماهی یا سالاد مرغ خود اضافه کنید- قول می‌دهم از آنچه که به نظر می‌رسد خوشمزه‌تر است.

مقداری کشمش در غلات یا حتی سالادتان مخلوط‌کنید!

 

منبع پتاسیم

 

سیب‌زمینی بزرگ تنوری داغ بخورید. درست است، من دارم به خاطر وجود پتاسیم بالا، مصرف کربوهیدرات‌هایی که از دیگر لحاظ بی‌فایده هستند را توسط شما نادیده می‌گیرم. البته، لازم است بدانید که مصرف خامه‌ی ترش،گوشت کبابی، و پنیر به همراه این سیب‌زمینی قابل‌قبول نیست، بنابراین حتی فکرش را هم نکنید.

به یک رستوران کوبایی بروید و مقداری موز سبز آب پز شده( نه سرخ‌شده) سفارش دهید، و البته درصورتی‌که نمی‌توانید به رستوران بروید، می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید.

در خوردن پاستای گندم کامل و سس گوجه‌فرنگی زیاده‌روی کنید، زیرا هر دو پتاسیم زیادی دارند.

 

منبع پتاسیم

 

ماهی ساردین بخورید، ... آن را دوست ندارید؟ از همان پاستا استفاده کنید.

شاید باور نکنید اما حدود یک پنجم افرادی که در آمریکا در بیمارستان بستری هستند، دچار کمبود پتاسیم هستند. من مطمئنم این مسئله در مورد حداقل برخی از شما صدق می‌کند، بنابراین غذاهای حاوی پتاسیم را زیاد بخورید.

 

توصیه‌های سریع

مقداری آجیل همیشه در دسترس داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی میوه‌ی تازه یا خشک‌شده در خانه‌دارید.  میوه منبع عالی پتاسیم است.

 


مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید
نظرات کاربران (۰ نظر )
نظر خود را در رابطه این مطلب بیان کنید
اسم شما : ایمیل شما :

برای تغییر کد امنیتی روی آن کلیک کنید

نظر شما درباره این مطلب :