17 ماده خوراکی که کالری کمی دارند

تاریخ ارسال : ۷ تير ۱۳۹۴
مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید

در این مقاله 17 ماده ی غذایی کم کالری به شما معرفی شده اند که مناسب یک رژیم غذایی سالم هستند.


17 ماده خوراکی که کالری کمی دارند

این مواد غذایی سرشار از مواد مغذی و متنوعی بوده و کالری بسیار کمی دارند. بنابراین نیازی نیست به سراغ رژیم‌های غذایی سخت بروید.

 

کلم کالی

مواد کم کالری

کلم کالی به طرز غیرقابل‌باوری مواد مغذی دارد – این گیاه سرشار از ویتامین و مواد معدنی است، ازجمله ویتامین سی و کلسیم. همچنین یک منبع عالی فیبر است و دارای آنتی‌اکسیدان‌های مفید می‌باشد. یک فنجان کلم کالی خام 33 کالری دارد.

 

منداب

مواد کم کالری

منداب گیاه سبز دیگری است که دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. دو فنجان از منداب تنها 10 کالری دارد.

 

هویج

مواد کم کالری

هویج دارای مقدار زیادی ویتامین A و C است، بعلاوه منبع ویتامین B، پتاسیم و منگنز است.یک فنجان هویج خردشده 50 کالری دارد.

 

بروکلی

مواد کم کالری

بروکلی دارای مقدار زیادی مواد مغذی  و آنتی‌اکسیدان است. همچنین مقدار زیادی ویتامین C، آهن، ویتامین A، کلسیم، منیزیم و پتاسیم در بروکلی وجود دارد. بروکلی دارای فیبر زیاد و کالری کم است. یک فنجان بروکلی خردشده 31 کالری دارد.

 

گل‌کلم

مواد کم کالری

گل‌کلم دارای ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است. یک فنجان از گل‌کلم خردشده تنها 25 کالری دارد.

 

اسفناج

مواد کم کالری

اسفناج دارای مقدار زیاد آهن، کلسیم و ویتامین‌های متعددی است و یک فنجان اسفناج خام تنها 7 کالری دارد. یک فنجان اسفناج پخته 41 کالری دارد.

 

نخود سبز

مواد کم کالری

نخود سبز دارای میزان زیادی ویتامین A و C است و منبع خوبی برای مواد معدنی متعدد، ویتامین B و فیبر می‌باشد.  البته نخود سبز کالری کمی دارد. یک فنجان نخود سبز پخته تنها حدود 44 کالری دارد.

 

سینه‌ی مرغ

مواد کم کالری

گوشت بدون پوست سینه‌ی مرغ منبع پروتئین، نیاسین، سلنیوم و ویتامین B-12 است. یک‌تکه‌ی 85 گرمی از گوشت سینه‌ی مرغ قبل از پخت حدود 100 کالری دارد.

 

گریپ‌فروت

مواد کم کالری

گریپ‌فروت از مرکبات سالم و مغذی است که دارای مقدار زیادی پتاسیم، ویتامین C و A و فیبر است. همچنین کالری کمی دارد. نصف گریپ‌فروت تنها 25 کالری دارد.  

 

قارچ

مواد کم کالری

قارچ یک منبع خوب از ویتامین B، مواد معدنی و فیبر است. همچنین قارچ‌ها کالری کمی دارند – یک پیمانه قارچ سفید تنها 44 کالری دارد.

 

گوجه‌فرنگی

مواد کم کالری

گوجه‌فرنگی مقدار زیادی ویتامین A، C و B و تعدادی مواد معدنی دارد. همچنین مقدار زیادی فیبر در گوجه‌فرنگی وجود داشته و موردپسند افراد دوستدار رژیم غذایی است. یک عدد گوجه‌فرنگی حدود 35 کالری دارد.

 

کدوسبز

مواد کم کالری

یک فنجان کدوسبز خردشده حدود 20 کالری دارد. همچنین کدوسبز دارای مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر است.

 

کرفس

مواد کم کالری

کرفس یک منبع عالی فیبر، پتاسیم و ویتامین C است و مقدار کمی کالری دارد. یک شاخه‌ی بزرگ کرفس 10 کالری دارد و یک فنجان کرفس خردشده دارای 16 کالری است.

 

تربچه

مواد کم کالری

تربچه یک منبع غذایی خوب برای ویتامین C و مواد معدنی است، ازجمله روی و پتاسیم. تربچه به طرز عجیبی کم‌کالری است. هر تربچه فقط 1 کالری دارد!

 

توت‌فرنگی

مواد کم کالری

توت‌فرنگی دارای مقدار زیاد ویتامین C و پتاسیم است. یک فنجان توت‌فرنگی خردشده 53 کالری دارد.

 

بلوبری

مواد کم کالری

بلوبری مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارد. همچنین بلوبری دارای کالری کمی است. یک فنجان بلوبری تازه 84 کالری دارد.

 

هندوانه

مواد کم کالری

هندوانه منبع خوبی از ویتامین A و C و پتاسیم بوده و کالری کمی دارد. یک فنجان هندوانه ب 46 کالری دارد.

 


مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید
نظرات کاربران (۰ نظر )
نظر خود را در رابطه این مطلب بیان کنید
اسم شما : ایمیل شما :

برای تغییر کد امنیتی روی آن کلیک کنید

نظر شما درباره این مطلب :