5 خوراکی غنی از استروژن برای تعادل هورمونی

5Estrogen Rich Foods for Balanced Hormones تاریخ ارسال : ۱۴ تير ۱۳۹۵
مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید

استروژن هورمونی است که مسئول سلامت جنسی در زنان است. مصرف برخی ترکیبات می‌تواند سطح استروژن در بدن را بالا برد.


5 خوراکی غنی از استروژن برای تعادل هورمونی

دانه‌های کتان

منابع غذایی استروژن

دانه‌های تخم کتان از موثرترین منابع استروژن بوده و در صدر لیست خوراکی‌های حاوی فیتواستروژن است.  تخم کتان کمک می‌کند کبد عملکرد مناسبی داشته و از خشکی پوست و شکستن ناخن که از نشانه‌های کمبود استروژن در  بدن هستند جلوگیری می‌کند.

 

فراورده‌های سویا

منابع غذایی استروژن

دانه‌های سویا منبع خوبی از فیتواستروژن هستند و در لیست بهترین غذاها برای زنان می‌باشند. شما می‌توانید غذاهایی مانند شیرسویا، ماست و سویا، آرد سویا و فراورده‌های لبنی دارای سویا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این خوراکی‌ها کالری کمی داشته و کلسترول ندارند. سویا منبع خوب پروتئین است و جایگزینی عالی برای گوشت در گیاه‌خواران می‌باشد. سویا منبع خوبی برای استروژن است که به پیشگیری از سرطان سینه کمک می‌کند.

 

گردو

منابع غذایی استروژن

هر میوه‌ی خشکی خاصیت خود را دارد. گردو را به میوه‌های خشک مصرفی خود اضافه کنید. این‌ها ترکیباتی سالم و مکمل‌هایی برای رژیم غذایی‌تان هستند که باید مرتباً مصرف کنید..

 

فراورده‌های لبنی

منابع غذایی استروژن

شیر و پنیر در میان خوراکی‌های غنی از فیتواستروژن قرار دارند. در کنار خواص بسیار برای سلامت از استروژن زیاد آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

 

 نخود و کنجد

منابع غذایی استروژن

حبوباتی مانند نخود منبع خوبی برای فیتواستروژن هستند. حمص نخود ( نوعی غذای خاورمیانه‌ای ) در 100گرم خود حدود 993 میکروگرم استروژن دارد. دانه‌های کنجد و تخمه‌ی آفتابگردان نیز غنی از استروژن هستند و می‌توانید از روغن آن‌ها نیز استفاده کنید.

 


مطلب جالبی بود
اشتراک گذاری
چاپ این مطلب ( ۰ ) نظر / نظر بدهید
نظرات کاربران (۰ نظر )
نظر خود را در رابطه این مطلب بیان کنید
اسم شما : ایمیل شما :

برای تغییر کد امنیتی روی آن کلیک کنید

نظر شما درباره این مطلب :